Krmě

Krmení včel


Lépe řečeno dokrmování

Je to ožehavé téma

Nechceme přeci dokrmovat

Jsme ale jaksi v jiné situaci

Tak se jí musíme přizpůsobit

Zatím alespoň



Potkal jsem druhdy paní Jitku

Neuměla včelařit a koupila si od nás 6ks otočných košnic takříkajíc v plné palbě

Prostě troufalá bohatá dáma z manažerského prostředí

Potkal jsem jí před poliklinikou a spustila


Dobrý den

Jste pan Smolík že jo

Tak ty vaše úly jsou pěkně k ničemu

Poprvé mi v nich umřely oddělky co nešly nakrmit

A podruhé umřely hladem

Mě to stálo dost velký peníze

tada tada…

Omluvil jsem se jí a zapoměl

Dnes se mi ta vzpomínka vrátila

Proto prosím

Nakrmte včely na zimu

Nyní je poslední vhodná příležitost

Měly by mít alespoň 12 kg zásob v plástech

Ať už je to z cukru nebo ze sladiny

Jednou jsme je vyhnali z lesů

Tak jsme za ně zodpovědný


Krmí se na noc chladným téměř nasyceným roztokem cukru a vody

Čili ohřeju vodu a rozpouštím cukr dokud to jde – to je téměř nasycený roztok

Nebo medem máte-li

Ideální je nekrmit

Včely mají plno a nic si nevezmou

Ale pozor

Některý nechtěj i když jsou nasuchu

Vytrvejte a zkoušejte pár dní i chladných nocí

Ono se jim rozjasní v hmyzohlavách

Dobrý je též naučit se odhadnout váhu paketu v tzv. teplejch

Musí vážit kolem 25-30kg

Prostě fakt těžkej

V krmítkách by měly mít nějaký plovadla

Letos jsem pokusně použil bublinkatou antistresovou folii

Plove krásně a vím že je to hnusnej plast

Za včely vám všem moc děkuju

Věrně Václav


Populární příspěvky z tohoto blogu

Úvodem